کدام روکش بهتر است؟ انتخاب مناسب انواع روکش درب داخلی

فهرست مطالب

آشنایی با انواع روکش های مختلف درب داخلی

برای اینکه یک درب زیبا و محکم داشته باشید باید روی خرید روکش مناسب برای آن حساسیت زیادی داشته باشید. امروزه انواع مختلفی از روکش درب وجود دارد که شما می توانید متناسب با علاقه خودتان بهترین نمونه آنها را از نظر طراحی و نوع رنگ خریداری کنید. یکی از مهمترین دلایلی که سبب می شود شما از روکش درب داخلی استفاده کنید حفاظت از درب ها در برابر رطوبت است. انواع مختلف روکش های درب که در اکسون وود وجود دارد را در ادامه با هم بررسی می کنیم. پیشنهاد می کنیم تا انتها همراه ما باشید و با روکش های درب بیشتر آشنا شوید.

روکش درب چوب طبیعی

روکش چوب طبیعی معمولاً از درختان بلوط، افرا، گردو، گیلاس و ساج تولید می شود. برای تولید این محصولات در مجموعه اکسون از روش‌های برش مثل برش تاج، برش چرخشی و برش ربع شکاف کمک گرفته می شود. روکش چوب به عنوان یکی از بهترین انواع روکش درب داخلی شناخته می شود که بهترین راه برای تزئین درب منزل محسوب می شود. نحوه تولید روکش چوب به این گونه است که از یک کنده شما می توانید صدها روکش تولید کنید و این موضوع سبب می‌شود تولید روکش های چوب طبیعی در مقایسه با دیگر روکش های درب بیشتر باشد. ضمناً در کنار زیبایی و جذابیتی که درب روکش طبیعی چوب دارد، این محصول از استحکام خوبی هم برخوردار می باشد. شما می توانید این محصول را بر روی تخته سه لا، تخت خرده چوب و تخته ام دی اف مورد استفاده قرار دهید.

درب روکش چوب با روکوب چوبی

روکش درب پی وی سی

یکی دیگر از انواع روکش درب داخلی که در اکسون وود به فروش می‌رسد، روکش پی وی سی است. پی وی سی در حقیقت نوعی پلاستیک می باشد که در صنایع مختلف مثل صنعت چوب می توان از آن بهره برد. مهم ترین ویژگی هایی که روکش درب پی وی سی اکسون دارد، انعطاف پذیری، استحکام بالا و در دسترس بودن می باشد. یکی دیگر از ویژگی‌ های مهم این محصولات تولیدی این کارخانه تطبیق پذیری آن با هر طرح و نقشی است. درب پی وی سی به دلیل این که روکش آن قیمت مناسبی دارد معمولا با هزینه پایین آماده می‌شود. روکش های پی وی سی در برابر اسید ها و الکل و همچنین رطوبت مقاومت بسیار خوبی از خودشان نشان می‌دهند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می توان آنها را آماده سازی کرد. یکی دیگر از ویژگی های مهم، تولیدات گروه اکسون وود این است که با حرارت می توانید آنها را شکل پذیری دهید و قابلیت خم شدن هم دارند.

درب روکش پی وی سی

روکش رنگ پلی اورتان

یکی دیگر از انواع روکش درب رنگ پلی اورتان است. این پوشش به خوبی می تواند در برابر خوردگی و هوازدگی مقاومت کند و درب های شما را در برابر سایش و دیگر فرآیندهای تخریبی حفاظت نماید. پلی اورتان در واقع نوعی پلیمر شیمیایی است که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به دیگر روکشها دارد اما چند ویژگی سبب می شود از آنها متمایز گردد. روکش پلی اورتان اکسون با وجود اینکه طول عمر زیادی دارد و از استحکام خوبی هم برخوردار می باشد، در عین حال نرم و کشسان هم است. به دلیل اینکه کف پلی اورتان سختی کمی دارد دارای خاصیت فنری خفیفی می باشد که سبب می شود بتواند در مقابل ضربات شدید مقاومت کند. روکش پلی اورتان خیلی کم درگیر سایش شده و دچار فرورفتگی یا خراش می شود. این روکش ها به خوبی می توانند شکل خاص مکانیکی خودشان را در دمای کمتر از یک درجه سانتیگراد حفظ نمایند. شما می توانید بهترین نوع این روکش ها و دیگر انواع روکش درب داخلی را با قیمتی مناسب از اکسون وود خریداری کنید. اکسون، برترین تولید کننده درب داخلی به ویژه درب رنگ پلی اورتان در ایران است

درب روکش پلی اورتان با روکوب

این مطلب نیز می تواند مفید باشد

نقش رنگ درب ها در زیبایی دکوراسیون داخلی

در نهایت کدام یک از انواع روکش درب داخلی مناسب ماست

به عنوان جمع بندی اگر به دنبال خرید محصولی فاخر با الهام از طبیعت هستید انتخاب اصلی شما باید روکش چوب طبیعی باشد چون این درب ها به دلیل استفاده از چوب طبیعی به عنوان روکش، نقش های بسیار زیبایی دارا هستند و از زیبایی بسیار بالایی برخوردار هستند برای بررسی ضعف های روکش های چوب میتوان به دو عامل اشاره نمود؛ اولین نکته اینکه ترمیم و تعمیر درب های روکش های چوب تقریبا غیر ممکن است و دومین نکته بهای گران تر این روکش ها نسبت به رنگ پلی اورتان و پی وی سی می باشد.

اگر به دنبال درب هایی هستید که ظاهری مدرن و شیک داشته باشند و در عین حال مقاوم و ماندگار باشند حتما گزینه اصلی شما روکش پلی اورتان خواهد بود این روکش درب نسبت به دیگر روکشها از استحکام بیشتری برخوردار بوده و ظاهری بسیار مدرن و شیک دارند.

در انتها اگر قصد دارید مقداری در هزینه ها صرفه جویی نمایید و یا زمان محدودی برای سفارش درب ها دارید انتخاب اول قطعا روکش پی سی خواهد بود، این روکش های درب نسبت به روکش های دیگر از قیمت پایین تری بخوردار هستند و به نسبت استحکام پایین تری نسبت به روکش پلی اورتان و روکش چوب طبیعی دارند.

مزایای درب های اکسون

دربهای اکسون از مزایای منحصر به فردی برخوردارند که محصولات این مجموعه را تا حد بسیار زیادی از قالب اصلی و خصوصیات اصلی روکش ها متفاوت و متمایز نموده و باعث ارتقای کیفی این روکش ها گردیده است

  • خانواده اکسون جزو معدود کارخانجاتی است که از تکنولوژی پی وی سی یک تکه در تولید درب های با روکش پی وی سی استفاده می نماید این تکنولوژی پیشرفته بسیار منحصر به فرد بوده و تنها در کارخانجات درجه یک اروپایی استفاده می شود، اگر دقت کرده باشید لبه دربهای روکش پی وی سی نواری کشیده می شود تا از ورود رطوبت به مغز دربها جلوگیری نماید ولی حتی در بهترین درب ها هم فواصلی بین این نوار و روکش اصلی درب ها وجود داره که از همان فواصل درب شروع به پوسیده شدن و ورم کردن می نماید و به سرعت دربها ظاهر اصلی خود را از دست می دهند.
    اما اکسون با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته دربهای پی وی سی را بصورت یک تکه تولید نموده و به هیچ عنوان فواصلی برای ورود رطوبت به درب را باقی نمیگذارد به همین دلیل عمر مفید درب های اکسون به مراتب از دربهای روکش پی وی سی معمولی به بالاتر بوده و ضعف اصلی دربهای پی وی سی با استفاده از این تکنولوژی به کل از میان رفته است.
  • رنگ پلی اورتان استفاده شده در درب ها و کابینت اکسون والرسای اسپانیا بوده که معتبرترین و به نام ترین کارخانه تولید رنگ در سراسر جهان می باشد.
  • درب های روکش پلی اورتان اکسون 7 مرحله رنگ شده و به اصطلاح 7 دست رنگ می شوند و در تمامی این 7 مرحله از رنگ والرسای اسپانیا استفاده می شود. این 7 مرحله باعث یک دست شدن درب های پل اورتان این کارخانه گردیده و کیفیت تولیدات را به شکل محسوسی به نمونه های خارجی و درجه یک نزدیک نموده است.
  • به دلیل حاشیه سود پایین تولیدات اکسون، قیمت نهایی تمامی درب ها نسبت به کیفیت و زیبایی نهایی محصولات به مراتب از دیگر تولید کنندگان درب پایین تر می باشد.

برای اطلاع از قیمت درب، کابینت، کمد و دیگر تولیدات چوبی با واحد فروش گروه اکسون تماس بگیرید.

021-66572329

اکسون سمفونی هماهنگ منازل

منابع:
گروه تولید محتوای کارخانه جات اکسون
مدیوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات
ما را دنبال کنید
مقالات اخیر