درب های اتاقی اکسون

دسته بندی‌ها

در این مرحله دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

انواع مدل و طرح های درب داخلی

در حال نمایش یک نتیجه

انواع مدل و طرح های درب داخلی

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

شاید همه ما وقتی برای خرید درب به فروشگاه یا شو رومها مراجعه میکنیم، وقتی فروشنده اسم طرح ها رو میگه اکثرشون برامون گیج کننده و ناآشنا هستن که این موضوع باعث میشه که انتخاب برامون خیلی سخت تر و حتی غیر ممکن بشه ولی اگه از قبل با نام طرح ها آشنا باشیم با آرامش بیشتری مناسب ترین طرح ها رو برای دکوراسیون منزلمون انتخاب میکنیم.

امروز قصد داریم در مورد انواع مدل و طرح های متنوع درب داخلی صحبت کنیم و توضیح خواهیم داد که طرح های مختلف چه معنی و مفهومی دارند، شما پس از مطالعه این مقاله مانند حرفه ای ها مدل و طرح درب ها رو از همدیگه تشخیص خواهید داد و به خوبی هنگام خرید می دونید که به دنبال چه سبک و طرحی باید باشید و فروشنده رو راهنمایی خواهید کرد تا دربهایی رو به شما معرفی کنه که مناسبترین برای دکوراسیون منزل شماست.

مشکلی که در بیشتر اوقات حس میشه این هستش که شاید فروشنده ها در مورد مسائل فنی اطلاعات دقیقی داشته باشند ولی اکثر اونها اطلاعات کافی در مورد ترکیب بندی و زیبایی شناسی و ارتباط بصری محصولاتشون با دیگر محصولات ندارند و پیشنهاداشون معمولا بر اساس فروش بیشتر اجناسی هستش که موجود دارند و حاشیه سود بیشتری دارند، بنابراین چاره ای نیست جز اینکه خودمون دست به کار بشیم و اطلاعات بیشتری در مورد محصولات کسب کنیم، پس 10 دقیقه وقت بگذارید و این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

قاب در طرح درب های داخلی به چه معناست؟

بدون مقدمه بریم سر مهمترین و اصلی ترین عنصر طراحی درب در بیشتر درب های جهان که در هر سبک و هر دوره ای پرطرفدارترین بوده و خواهند بود میتوان به جرات گفت قابها پرکاربردترین و پر طرفدارترین المان در طراحی درب ها هستند و به جز تعداد کمی استثنا اکثر دربها دارای قاب می باشند.

در اکثر دربها چه دربهای کلاسیک (با نقوش زیاد) که به آنها، درب های پر ابزار هم گفته می شود، و چه در طرح های درب داخلی مدرن (نقوش مینیمال و ساده) که به آنها درب های کم ابزار هم گفته می شه اشکال هندسی مستطیلی و مربعی شکلی وجود دارند که بصورت تکی یا ترکیبی در درب های مختلف خودنمایی میکنند.

طرح سه قاب از سری لاکچری دربهای داخلی اکسون کد L06

به عکس بالا توجه کنید به راحتی دو مستطیل طرح دار در بالا و پایین و یک مستطیل ساده در مرکز طرح وجود دارد به این کادرهای مستطیل شکل و مربع شکل که در بیشتر درب های داخلی وجود دارن، در اصطلاح حرفه ای “قاب” گفته می شه.

درب چهار قاب مدرن و مینیمال

گاهی در طرح درب ها از یک قاب یا دو قاب و یا تعداد بیشتری قاب استفاده می شود به عنوان نمونه همانطور که در عکس فوق مشاهده میکنید از چهار قاب قرینه برای طراحی درب استفاده شده است. طرح این عکس در مقایسه با عکس قبلی به جز اینکه از تعداد بیشتری قاب در طراحی آن استفاده شده طرح قاب هاست که در عکس قبلی مستطیل ها ساده نبوده و دارای نقش و نگار پیچیده تری بودند در صورتی که در طراحی این درب قابهای ساده استفاده شده است.

قابهایی با اشکال هندسی به جز مستطیل و مربع

گاهی در طراحی بعضی از دربها از قابهای غیر مستطیل و مربع استفاده میشود اشکالی مانند لوزی، دایره، نیم دایره، مثلث و دیگر اشکال هندسی

طرح دو قاب از سری لاکه درب های داخلی اکسون کد LA03

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید قاب ها در طراحی درب از مربع و مستطیل ساده تغییر شکل داده و ظرافت بیشتری در طراحی اونها بوحود اومده و قابها به اشکال با شکوه تر و با جزئیات بیشتری تبدیل شده اند ولی همچنان همان دو قابل در طراحی قابل تشخیص هستند و برای ما که این مقاله رو مطالعه کردیم آشنا…

نتیجه گیری

از پس به راحتی وقتی در حال دیدن کاتالوگ طرح درب ها داخلی و یا در حال بازدید از نمایشگاه و شوروم برندهای مختلف هستیم به راحتی طرح آنها را تشخیص داده و خیلی سریع به قسمت و دسته بندی مورد علاقه خود رفته و درب مورد علاقه خودمون رو در سریع ترین و مطمئن ترین حالت خریداری میکنیم.

برای مشاهده نمونه طرح های لوکس و مدرن دربهای داخلی اکسون سر بزنید و اگر طرحهای بیشتری رو روی درب ها تشخیص دادید که در این مقاله بهشون پرداخته نشده حتما برامون کامنت کنید.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک در تلگرام
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک به واتس اپ
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک در فیسبوک
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک در پینترست