ابعاد درب داخلی و قابلیت تولید ابعاد سفارشی درب

ابعاد درب داخلی

فهرست مطالب

درب های داخلی برای ساختمان ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یکی از مهمترین مواردی که در تولید و نصب درب داخلی باید به آن توجه شود ابعاد درب است. اگر ابعاد به درستی سایز بندی نشوند هم به دکوراسیون فضای داخلی ساختمان شما آسیب وارد می کنند و هم می توانند سبب هدر رفت انرژی شوند. پس باید در اندازه گیری ابعاد و محاسبه آنها دقت زیادی اعمال کنید. متاسفانه بسیاری از مردم هنگام ساخت درب های جدید ابعاد آنها را بر اساس درب های قدیمی سایز می کنند. این موضوع سبب می شود مشکلاتی در هنگام نصب درب های جدید ایجاد شود. شما باید یک روش مناسب برای اندازه گیری ابعاد و محاسبه آنها در نظر بگیرید تا از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری به عمل آورید. مجموعه اکسون به شما کمک می‌کند تا ابعاد درب داخلی را دقیق محاسبه نمایید.

آشنایی با ابعاد درب داخلی و نحوه محاسبه آنها

برای اینکه ابعاد را استاندارد اندازه گیری کنید ابتدا باید عرض و ارتفاع آن ها را با دقت محاسبه نمایید. ابعاد استاندارد مفید و بازشو درب داخلی معمولا بین 72 سانت یا 28 اینج  تا 81 سانت یا ۳۲ اینچ میباشد. البته این سایز می‌تواند بر اساس سفارش مشتری برای اینکه ابعاد را استاندارد اندازه گیری کنید ابتدا باید عرض و ارتفاع آن ها را با دقت محاسبه نمایید. ابعاد استاندارد مفید و بازشو درب داخلی معمولا بین تقریبا 72 سانت یا 28 اینج  تا 81 سانت یا ۳۲ اینچ میباشد.  و همچنین ارتفاع مفید نیز 2 متر یا 80 اینچ می باشد، البته این اندازه ها می‌تواند بر اساس سفارش مشتری و سبک کار متفاوت باشد. برای اینکه در هنگام محاسبه عرض درب داخلی دچار اشتباه نشوید بهتر است قاب درب را در بالا، پایین یا وسط درب اندازه گیری کنید.طبق استانداردهای بین المللی حداقل اندازه ارتفاع درب داخلی هم باید ۸۰ اینچ باشد که البته این مورد هم می تواند بر اساس دیگر ابعاد درب دچار تغییر شود. نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که هنگام اندازه گیری ارتفاع کفپوش را در محاسبات خود فراموش نکنید.

ابعاد درب مفید بازشو بدون چهارچوب

نحوه محاسبه ابعاد درب قبل از نصب آن

وقتی قرار است یک درب داخلی تولید شود اولین مرحله آن سایز ابعاد درب می باشد. در اندازه گیری شما باید از بهترین روش‌ها استفاده کنید و تمامی موارد را با دقت بالا محاسبه نمایید تا در هنگام نصب دچار مشکل نشوید. خانواده اکسون وود بهترین روش را برای محاسبه ابعاد درب داخلی به شما پیشنهاد می کند. این روش را در ادامه با هم بررسی می کنیم:

  • در مرحله اول برای سایز و ابعاد شما باید در نظر بگیرید که قرار است از چارچوب فعلی استفاده کنید یا قصد تغییر در چهارچوب درب داخلی خودتان را دارید. همچنین شما باید بررسی کنید که برای فضای ساختمان شما درب باید از سمت راست باز شود یا از سمت چپ. ضمنا اگر قرار است از چهارچوب فعلی استفاده کنید حتماً باید ضخامت آن را به صورت دقیق متر کنید.
  • یکی از نکات مهمی که هنگام محاسبه ابعاد درب داخلی باید با دقت داشته باشید در نظر نگرفتن ویژگی هایی است که در طراحی درب آن ها را مد نظر دارید. برای برآورد متراژ عرض درب حتماً قسمت هایی از چهار چوب که تورفتگی دارند را محاسبه کنید. سعی کنید ارتفاع چهار چوب را از چند . به دست آورید تا دقت محاسبه شما بالاتر برود.
  • حانواده اکسون به شما توصیه می‌کند حتماً بعد از اینکه متراژ صحیح استخراج شد و پیش از سفارش تولید، یک مرتبه خودتان مجدداً اندازه‌گیری‌ها را بررسی کنید تا از صحت آنها اطمینان حاصل نمایید. ضمناً در محاسبات خودتان نوعی کفپوش و نوسانات احتمالی درب را هم مد نظر قرار دهید.

ویژگی تولید ابعاد سفارشی انواع درب

یکی از نکات مهم در خرید درب موجود نبودن ابعاد و سایز مناسب میباشد که خرید مشتریان را بسیار محدود می نماید و سایز محدودیت هایی برای خریداران ایجام می کند که نمیتوانند طرح مورد علاقه خود را سفارش دهند به این دلیل که سایز مناسب آنها وجود ندارد.

اما جای نگرانی نیست چون تمامی طرح ها و ابعاد در اکسون کاملا بر اساس سفارش مشتریان تولید شده و سفارشی و اختصاصی می باشند، دربهای اکسون از پیش ساخته نیستند و کاملا بر اساس نیاز مشتریان قابل تولید و سفارش می باشند و هیچ ابعاد استاندارد و از پیش تعیین شده ای برای دربهای اکسون وجود ندارد.

جمع‌بندی

همانطور که درخلال مطلب صحبت کردیم، سایز ابعاد درب داخلی به شدت مهم هستند و نیاز به دقت زیادی دارند. شما باید برای استخراج مناسب متراژ، وقت کافی و دقت زیادی به خرج دهید. این اندازه گیری ها در آینده ساختمان شما تاثیر زیاد خواهند داشت و کمی اشتباه عواقب بسیار پر هزینه ای خواهد داشت،

نکته مهم این که، اگر فنی و حرفه ای نیستید، به دلیل حساسیت بالا و جلوگیری از اتلاف هزینه کل درب و زمان شاید بهتر باشد به جای این که بخواهید با احتمال خطای زیاد خودتان اندازه گیری ابعاد درب را انجام دهید از کارشناسان گروه اکسون وود و یا هر جایی که درب را از آن خریداری نموده اید استفاده نمایید. کارشناسان اکسون بدون هزینه اندازه های دقیق چهارچوب و یا دیوارها را اندازه خواهند گرفت و درب در نهایت بسیار اصولی و کاملا فیت نصب خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی مقالات
ما را دنبال کنید
مقالات اخیر