درب های اتاقی اکسون

دسته بندی‌ها

در این مرحله دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نقش کلیدی طرح و رنگ درب های داخلی در دکوراسیون

در حال نمایش یک نتیجه

نقش کلیدی طرح و رنگ درب های داخلی در دکوراسیون

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

مهمترین مسئله ای که در دکوراسیون های ایرانی به چشم میخورد عدم توجه به کلیات دکوراسیون است، در اولین برخورد با دکوراسیون تنها چیزی که به چشم می آید کلیات آنها می باشد، یعنی ارتباط المانها، ست شدن رنگها، ست بودن طرح المان های چوبی دکوراسیون از جمله کابینت و درب های داخلی و ورودی و در کل شخصیت خانه ها که بسیار در اکسون مورد توجه می باشد.

حتما برای شما هم پیش آمده که خانه ای را دیده باشید که با وجود اینکه تک تک اجزا و المان های دکوراسیون و دکوری آن خانه به تنهایی زیبا و منحصر به فرد می‌باشند ولی وقتی بصورت کلی و در کنار هم نگاه میکنیم، یک کارکتر و یا یک شخصیت نمیتوانیم برای آن خانه قائل شویم و شخصیت کلی خانه به نظرمان زیبا و جلوه گر نمی آید. اگر بخواهیم این خانه را با ارکستر موسیقی مقایسه کنیم مانند خانه مانند ارکستری میماند که به جای یک رهبر واحد چندین رهبر دارد و هر کدام یک بخش از ارکستر را رهبری میکنند و هر کدام آهنگی متفاوت می نوازند حتی اگر این آهنگ ها بصورت منفرد زیبا باشند وقتی با یکدیگر تلفیق می شوند غیر قابل تحمل و گوشخراش میشوند این اتفاق در خانه هایی که شخصیت واحد ندارند نیز به شدت حاکم است.

کارکتر، کلیات و شخصیت خانه همان احساسی هستند که میهمانان از خانه ما دریافت میکنند و اگر از آنها خواسته شود که صفت یا نامی برای دکوراسیون انتخاب کنند اولین نامی که به ذهنشان میرسد همان شخصیت و کارکتر خانه شما به شمار می آید.

یکی از اهداف ما از راه اندازی وبلاگ اکسون معرفی شخصیت ها و نظم های زیبایی است که میتوانند دکوراسیون خانه ها را تغییر داده و احساس آرامش و لذت در خانه را برایمان چند برابر نمایند.

هماهنگی و هارمونی درب داخلی

یکی از نکاتی که در مورد درب داخلی بسیار حائز اهمیت می باشد، هماهنگی طرح و رنگ درب داخلی با دیگر المانهای دکوراسیون علی الخصوص درب ورودی، درب کابینت و درب های کمدی می باشد.

عامل اصلی شخصیت واحد نداشتن خانه ها عدم تناسب طرح و نقش و رنگ درب ها با یکدیگر می باشد که متاسفانه یکی از نکاتی است که به دلایل مختلف خانه های ایرانی به شدت دچار این چند کارکتری بوده و طرح دربها به هیچ عنوان با یکدیگر ست نبوده و خانه های ایرانی را بی نظم و فاقد یک کارکتر واحد نمایش میدهند.

برقراری ارتباط کارکتر درب های داخلی با دیوارها

نکته بعدی عدم ارتباط طرح و نقش دربها با گچ بری و رنگ آنها با دیوار ها می باشد. از آنجایی که معمولا گچبری به سلیقه ما طراحی نشده و پیش از خرید منزل طراحی گردیده سعی کنید طرح درب ها را متناسب با گچبری انتخاب نمایید و رنگ دیوارها یا مکمل دیوارها برای رنگ دربهای داخلی استفاده نمایید این کار باعث میشود خانه ها زیبا و شیک تر به نظر آیند و شخصیتی واحد داشته باشند.

طرح درب و تابلو در منازل

یکی از اقدامات بسیار کم هزینه ای که باعث منظم و یکپارچه به نظر رسیدن خانه ها می شود، انتخاب طرح قاب عکس و تابلو ها متناسب با طرح دربها می باشد. این کار بیش از آنچیزی که تصور میکنید به شخصیت یکپارچه خانه ها کمک خواهد نمود و اقدامی کم هزینه و بسیار اثر بخش در زیبایی شناسی خانه ها به شمار می آید، پس سعی کنید از قاب های متناسب با نقش و نگار درب ها استفاده نمایید.

انتخاب قرنیز مناسب

قرنیز ها نقش زیادی در دلباز به نظر رسیدن و القای حس نظم به خانه ها دارند و در پنهان سازی محل اتصال دیوار به کفپوش نقش پر رنگی بازی می کنند. از این رو که قرنیز ها در کل دکوراسیون ما گسترده هستند، نقش مهمی در ارتباط برقرار کردن المان های مختلف دکوراسیون دارند. و تنها نقطه ای که از یکدیگر جدا می شوند هنگامی است که به درب می رسند و عدم هارمونی طرح و رنگ قرنیز ها با درب های داخلی و ورودی نقش مهمی در بر هم زدن نظم موجود در خانه ها دارد، از این رو با ایجاد هماهنگی بین قرنیز و درب ها گام مهمی در نظم خانه ایجاد خواهید نمود.

پس به یاد داشته باشید که درب ها و قرنیزها را همزمان سفارش دهید تا از ایجاد بی نظمی جلوگیری نمایید.

روکوب چهارچوب درب های داخلی

بسیاری از ما بیشتر بودجه را برای درب ورودی صرف کرده و بیشتر بودجه را صرف سفارش درب و روکوب چهارچوب درب ورودی مینماییم و جلوه و نمای درب ورودی برایمان بسیار پر اهمیت است این امر به هیچ عنوان بد نیست ولی اگر هزینه کردن برای درب ورودی باعث شود دربهای داخلی ارزان انتخاب کنیم حتما باید تجدید نظر کنیم و بودجه را به نحوی تقسیم نمایید که کیفیت و زیبایی دربها یکسان و هماهنگ به نظر آیند و این انتخاب باعث عدم هارمونی و از دست رفتن شخصیت خانه نگردد.

یکی از المان هایی که باعث فاخر دیده شدن و شکوه خانه ها میگردد سفارش روکوب برای چهارچوب های می باشد که حتی اگر ساده باشد جلوه بسیار زیادی به منازل می بخشد.

کیفیت درب داخلی

کیفیت دربهای داخلی بسیار پر اهمیت می باشد همانطور که در بخش قبل گفته شد به دلیل توجه کمتر به درب های داخلی بیشتر ما از درب های با کیفیت پایین و بسیار ارزان در منازل استفاده می نماییم اینکار شاید در یک سال اول سکونتمان در منازل خیلی به چشم نیاید ولی در سالهای بعد ظاهر این درب ها به شدت تغییر نموده و فرسوده خواهند شد مخصوصا درب های پر استفاده که در معرض رطوبت نیز باشند مانند درب سرویسها و درب حمام توجه نکردن به این موضوع نه تنها صرفه جویی نیست به این دلیل که به زودی مجدد باید هزینه تعمیر یا تعویض درب ها را متقبل بشویم و یا با ظاهر فرسوده دربها کنار بیاییم که همانطور که گفته شد بسیار نقش حیاتی در دکوراسیون دارند.

به دلیل اهمیت کیفیت درب های داخلی به زودی مقاله ای کاملتر و جامع در مورد کیفیت درب های داخلی و همچنین مشخصات فنی درب های داخلی منتشر خواهیم نمود.

در این مقاله سعی شد در مورد نقش طرح و رنگ درب های داخلی با دیگر درب ها در بوجود آمدن شخصیت واحد صحبت کنیم، لطفا نظر خودتون رو در مورد شخصیت خانه و آرامش و لذتی که شخصیت واحد دکوراسیون برامون به همراه دارند بنویسید و بدونید که نظرات و دیدگاه شما برای تیم اکسون بسیار پر اهمیت می باشد.

اشتراک گذاری در telegram
اشتراک در تلگرام
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک به واتس اپ
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک در فیسبوک
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک در پینترست